”ПСИХОМОТОРИКА В РАННА ДЕТСКА ВЪЗРАСТ”

Снимки от 30.11.2011 тук…

 

Статия във в. Черно море     Брой 4229   Четвъртък, 01.12.2011 Срещу агресията

В ОДЗ „Делфинче“ 170 деца се включват в нови игри

Иновационна педагогическа практика се прилага в ОДЗ „Делфинче“. Разработката показва колективната форма на работа между педагогическия колектив, училищното настоятелство, родителите и специалисти от НПО. Директорката на „Делфинче“ Красимира Михайлова представи вчера новите идеи в обучението и възпитанието на децата от яслените до подготвителните групи. Проектът е започнал първо с най-малките. Сега се доразвива и в него вече се включват всички деца. Създава се специална среда – залата и басейна, с който градината разполага, за психомоторна дейност. Според Михайлова и колегите й, подкрепени от родителите заедно с д-р Христо Христов и Мая Христова, основатели на фондация „Децата на бъдещето“, нарастването на агресията, стресът, тревожността и несигурността изпълват всекидневието и на децата. На въпроса защо при здрави деца се появяват дефицити в различни направления, които достигат до сериозни форми, които плашат, ангажираните с новия проект отговарят с възможности за повече движение, игри, радост от физическото натоварване. Целта е превенция на детското психическо и физическо здраве чрез компенсаторни механизми и иновационни методи. Прилаганата тук възпитателна практика – психомоторна, поставя детето в различни ситуации. То само открива забавлението, усвояването на знания, контакта с връстници и възрастни в специално подготвена среда. Тук детето следва единствено своето спонтанно желание. Създадени са пространства за сензорно-двигателно занимание с различни видове люлки, дюшеци, топки, меки пъзели, както и за символични игри с модули, тунел, къщички, кърпи от плат. Предвидено е и пространство за разграничаване, където малките си отпочиват от интензивната игра, но пак със занимания като редене на пъзели, кубчета, моделиране.
Разработени са правила, които се припомнят преди всяко занятие, което е периодично – всеки играе и създава собствени игри, не се наранява и не причинява болка на други, не пречи, не руши игрите на другите, не поврежда залата. Основната възпитателна роля на възрастния е да бъде партньор на детето.

Татина Йорданова

Етикети: , ,

Вашият коментар

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s


%d bloggers like this: